תכנון מתחמים מסחריים
כיצד מנצלים את כל השטח ויוצרים מתחם שבו למקסימום חנויות יש סיכוי סביר לשרוד , לשגשג ולשלם בקלות שכר דירה הוגן? עולם הנדלן המניב בישראל
כיצד מנצלים את כל השטח ויוצרים מתחם שבו למקסימום חנויות יש סיכוי סביר לשרוד , לשגשג ולשלם בקלות שכר דירה הוגן? עולם הנדלן המניב בישראל
סביבת מכירה טובה היא אלמנט חי לכל דבר. סביבת מכירה יכולה לצמוח או לדעוך בהתאם לתנאים המשתנים של המיקום, האקלים הכלכלי או התנהגות הצרכנים. בדומה לטבע, בכדי לגבש
נושא האימון האישי נהיה מאד אופנתי בזמן האחרון. לפעמים נראה כאילו יש יותר מאמנים ממאומנים. יש כאלו שיטענו שלא צריך הרבה כדי להיות מאמן. צריך
Photo by: Michael Kappel קו הקופה הוא אחד המקומות ה"חמים" של כל חנות, ולא במקרה. כל לקוח שמבצע רכישה אמור לעבור דרכו, כך שמדובר ב"קצה של
Photo by Don O'brien קשה להגזים בחשיבות של הכרת הלקוחות, העוצמה והכח של רוב החנויות הטובות שאני מכיר' מגיעה, חוץ ממוצרים משובחים, ומיקום טוב, מהתאמה
שכר הדירה הוא אחת מההוצאות המשמעותיות ביותר של כל עסק קמעונאי. שכר דירה בדרך כלל נקבע לפי המיקום ושטח החנות. עם זאת לא כל השטחים
״שכל שהתרחב על ידי התנסות חדשה, לעולם לא יחזור לגודלו הקודם״ אוליבר ונדל הולמס הבן, שופט בית המשפט העליון של ארה״ב אנחנו נמצאים בעיצומו של
מדי פעם עולה המונח הזה. נשמע מאד מקצועי. בפועל מעט מאד עסקים קמעונאיים באמת מצליחים להעזר בניהול הפלנוגרמה בסביבת המכירה. איך עובדים נכון עם פלנוגרמה?
מה השתנה בתחום הסופרמרקטים והמינימרקטים בשנת הקורונה? רוב המינימרקטים, חנויות הבשר וחנויות המזון חוו שנה טובה בשנה האחרונה. הפגיעה של הקורונה בעסקים אותה אנחנו רואים
מה השתנה בתחום המאפיות ועיצוב מאפיות? תחום המאפיות חווה קפיצת מדרגה בשנים האחרונות. קפיצת המדרגה בעיצוב המאפיות, מהווה חלק מטרנד גדול יותר בו הצרכנים מעדיפים
שלום, לא פשוטים הם החיים במקום המטורף שלנו. הימים האחרונים הם תזכורת למציאות המורכבת שלנו כאן. רגע אחד זהו חופש גדול, מונדיאל, חופשות קיץ וים
אני אתחיל מהסוף לכל העסוקים ואתמצת: החגים הם כבר לא מה שהיה פעם. החדשות הרעות: זה לא הולך להשתפר בזמן הקרוב, החדשות הטובות: לא חייבים
אני דווקא אתחיל מהסוף לכל העסוקים ואתמצת: החגים הם כבר לא מה שהיה פעם. החדשות הרעות: זה לא הולך להשתפר בזמן הקרוב, החדשות הטובות: לא
Photo Credit: Theen … via Compfight cc חוק המזון שעומד להיכנס לתוקף בתחילת ינואר הוא אחד החוקים שצצו בעקבות המחאה החברתית, במטרה לנסות לטפל ביוקר
Photo Credit: Cayusa via Compfight cc בתור מעצב חנויות אני מבלה שעות רבות עם הרבה בעלי חנויות. במהלך השנים הבחנתי בשתי גישות או אמונות של
Photo by: Greg Willis מספרים שהפסל והצייר מיכלאנג'לו אמר פעם, שבכל גוש אבן מסתתר פסל, התפקיד שלו כאמן, כך הוא אמר, הוא לפנות את הסלע
Photo Credit: tim caynes via Compfight cc אחד האתגרים הגדולים המשפיעים על השורה התחתונה של כל עסק קמעונאי היא כמות הלקוחות הנכנסים לעסק. הגורם המשמעותי
Photo Credit: TortexS via Compfight cc לאחרונה חגג עולם הקמעונאות הישראלי את הפתיחה של הקומה השניה של קניון עזריאלי (במסגרתה היה לנו את הכבוד לתכנן
Photo by: Sipasgirl עולם החנויות והקמעונאות מעולם לא היה עולם יציב במיוחד. הטכנולוגיה ואורח החיים החדש יצרו צרכן חדש, קצר מתָּמיד בזמן וסבלנות. כולנו נדרשים
Photo by Luz Bratcher כולנו כצרכנים מכירים את החווייה של הגעה לקו קופה עמוס במוצרים. בלי להיות מומחים לקמעונאות, אנחנו יודעים שעכשיו ינסו למכור לנו
Photo by: Sualk61 למי שנמצא בתוך העולם הזה, נראה כאילו עולם הקמעונאות ועיצוב ותכנון החנויות לא מפסיק להפתיע ולהתקדם. לפעמים אני שומע מבעלי רשתות את
חג השבועות המתקרב, הנו הזדמנות ראויה לבדוק את אחד האלמנטים המרכזיים בחנות – מקרר החלב. אלמנט זה משקף רבים מהרכיבים בהם עוסק העיצוב הקמעונאי. למעשה,
אני רוצה לחזור לבייסיק, ליסודות, להבין מה זה בדיוק עיצוב חנויות. הרבה מאד אנשים מתבלבלים וחושבים שאם צבעתי את החנות בצבעים יפים, אם שמתי נברשת
הצבע הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על עיצוב חנויות ובסביבות המכירה ועל חוויית הלקוח המבקר. לעבודה עם צבע יש משמעות מעניינת מבחינת פוטנציאל השינוי לחוויית
מהם המרכיבים המשמעותיים של תנועת לקוחות בחנות כלל יסודי בעיצוב קמעונאי אומר כי השאיפה של בעל העסק היא להאריך את משך השהות של הקונה בחנות.
מהו הסוד לעיצוב חנויות נכון ומוצלח? קיבצתי 10 טיפים המסייעים לבעל העסק לתכנן חנות נכונה יותר, חנות שיוצרת סביבת מכירה טובה יותר ללקוחות ולבעל העסק.
בעולם עיצוב החנויות לאור תפקיד מכריע. הצרכנים קונים קודם כל עם העיניים. לתכנון תאורה נכונה יש חשיבות מכרעת על יצירת המפגש הנכון בין הלקוח לבין
עולם עיצוב החנויות והתכנון הקמעונאי בישראל נחשב מבין התחרותיים בעולם ואנחנו בדריאל, גאים לקחת חלק בפריצת דרך והגבולות בתחום, הממשיך להתפתח ולהתקדם בקצב מסחרר. ברשותך, נחסוך ממך
מספיק ביקור קצר במסעדה האהובה עליכם או בחנויות הקניון השונות , כדי להבין שהיום עיצוב הוא חלק משמעותי מאוד במבנה השלם של חנויות, בתי קפה
יש לי אחר צהריים בשבוע שבו אני מוציא את הילדה מהגן. לא מזמן באחר הצהריים כזה, הלכנו ברחוב הרצל ברמת גן ו"החלטנו" לקנות גלידה. עצרנו
השבוע האחרון הזכיר לנו איך נראה שבוע אמיתי של חמישה ימים בלי אפילו איזה ערב חג קטן לרפואה.אני מסתכל איך אני והאנשים מסביבי מנסים לחזור
אנחנו עובדים עם הרבה תהליכי הקמה ושיפוץ. איכשהו עיצוב מחדש לחנות כרוך לעיתים קרובות בביצוע של שיפוץ נרחב בנכס המיועד לחנות. הרבה מאד לקוחות לא
אני אוהב כדורגל, מתוודה. מה לעשות, לא בחרתי איפה לגדול. אני כמעט מתבייש לספר איזו קבוצה אני אוהד. בדר״כ מעלה חיוך על פני חובבי כדורגל
לא מזמן בסופשבוע, הקשבתי לילדים. שמעתי את ענבר, הגדולה, מקניטה את רותם הקטנה. רותם ביקשה ממנה להפסיק, ענבר המשיכה. פתאום שמעתי את רותם מבקשת מענבר
עשיתי קניות אתמול באושר עד, למי שלא מכיר, רשת סופרמרקטים זולה (פחות במחיר, יותר בחוויה) שפונה כנראה, בעיקר לקהל החרדי. האמת, קשה לי להסביר למה,
לקראת השנה האזרחית החדשה קיבצתי כמה מהמיתוסים הנפוצים בהם אני נתקל ונוגעים להקמה של עסק או עיצוב חנות. גיליתי שחלקם נפוצים אצל יזמים פוטנציאליים יותר ממה
כמה חשובה התאורה בחנות? אנסה להתחיל בדוגמה ממקום אחר: ארוחה רומנטית לאור נרות. זה כמעט מושג ולא תיאור סיטואציה. למה התאורה הנכונה לארוחה רומנטית היא
נסה לדמיין שקיבלת לעסק שלך את השלט על הבניין הגדול באיילון לשבוע. מה היית בוחר להגיד לקהל שלך? אתה הולך לחתום על צ'ק של 30,000
אני עוקב אחרי "דה וויס", התכנית. מעניין, מתחרים ממשיכים וכאלה שמנופים החוצה. הרבה דרמה והרבה ביצועים מקסימים. מעניין ממי מהם ייצא מוזיקאי מעניין שעוד נשמע
אני אתחיל דווקא בסיפור. חמש ציפורים עמדו על חוט חשמל, 3 ציפורים החליטו לעוף. כמה ציפורים עומדות כעת על החוט?? התשובה היא לא שתיים, התשובה
אני מניח שכל מי שעסק בקמעונאות, שמע בודאי את המשפט שאומר ששלושת הגורמים הכי חשובים להצלחה של עסק הם: מיקום, מיקום ומיקום. המיקום של עסק קמעונאי
אני הולך לכנסים. חלק מהעניין של להיות מעודכן. האוכל לא תמיד משהו, אבל לפעמים מספיק לשמוע רעיון חדש, או לפגוש מישהו מחוץ למעגל הקבוע והצפוי,
אחד הסודות שעליהם לא מדברים בתעשיית עיצוב והקמת החנויות הוא נושא השיפוצים. כמעט כל מי שעבר תהליך שיפוץ נושא עמו איזו צלקת. גם אם רוב
ראית את הקמפיין של יובל המבולבל? האמת, הוא השאיר גם אותי קצת מבולבל. מצד אחד הנושא חשוב. כמו כל בעל עסק, גם אני נתקל במנהלות
אני אוהב לפגוש יזמים. אני נפגש עם יזמים טריים ועם בעלי עסקים ותיקים. מעניין לראות את ההבדלים שנוצרים בין שתי הקבוצות לאחר כמה שנים בעסק
Photo Credit: Stéfan via Compfight cc הנראות היא אחד הכלים החיוניים להישרדות וצמיחה של עסק קמעונאי. היכולת של עסק לשרוד לצמוח ולשגשג עומדת ביחס ישיר
השבוע נפתח בשעה טובה הסניף החמישי של רשת בנא משקאות בראשון לציון. זהו הסניף הגדול ביותר שהקימה הרשת. הפתיחה לוותה במסע יחסי ציבור וליווי תקשורתי
ביקרתי השבוע בועידת הקניונים באילת. אילת בחורף נעימה מאד, האולם המרכזי קצת פחות. כנראה שהשילוב של הרבה אגו מתובל בתאוות בצע, לא מייצר את הסביבה
פעם בשלוש שנים מתאסף כל עולם הקמעונאות במקום אחד. זוהי ה"אולימפיאדה"(*) של עולם הקמעונאות וכמו בקמעונאות זה חייב להיות יותר גדול, יותר חדש ויותר ומהר.
חכמים אלו שהמציאו את פסח, (יש מי שבטוח יחלוק עליי, במיוחד אם הוא או היא בדיוק מתארגנים לארח 28 מוזמנים, כולל אחות של הדודה מפרדס
יצא לך להיכנס לחנות ולצאת עם טעם חמצמץ בלי שאתה מבין לגמרי מבין למה? לי זה קורה כמעט כל הזמן. ריכזתי וקיבצתי 5 טעויות נפוצות,
אחרי החגים כבר כאן. היום הנו יום העבודה הראשון של הרבעון הרביעי של 2010 (למרות שאם אתה בעל עסק ייתכן מאד שגם עבדת כבר ביום
במהלך העבודה אני נפגש עם הרבה מאד בעלי עסקים. אחת הבעיות המטרידות ביותר עליהן אני שומע, היא תחרות. מעט מאד בעלי עסק איתם נפגשתי, טענו
השתתפתי השבוע בכנס הקמעונאות השנתי. היה מעניין. הכנס פונה בעיקר לחברות גדולות ורשתות והיה מעניין לראות את תחומי העניין, הנושאים והבעיות שעולות במקומות אלו. הידע
אזהרה מראש: יתכן והפוסט הזה יעצבן חלק מהקוראים. אם אתה בעל עסק הקריאה של הפוסט הזה עשויה להיות בלתי נעימה עבורך. במהלך העבודה אני נתקל
יוצא לי לשבת בהרבה שיחות ודיונים עם בעלי עסקים כשמגיעים לשאלה של מידע שבעל העסק היה "מת" לדעת. יש לי פה הצעה מעניינת (אני מקווה
בניגוד למה שהרבה מאד אנשים חושבים, קמעונאות היא עסק דינמי מאד. חלק גדול מהידע נצבר בשטח ורק אחר כך מגיעות ה"תיאוריות" שמסבירות אותו. אחד הנושאים
שמתי לב לתופעה משונה בזמן האחרון, בזמן שאני משוחח עם לקוחות או בעלי עסקים ואני משתמש במונח "עסק קטן", או "בעל עסק קטן" יש איזושהי
אני מקווה שאני לא אעורר כאן טראומות סמויות, אבל החיים מזמנים לנו תפניות מאד מעניינות, לעיתים אנחנו לא תמיד שמים לב לכך. אחד הפרדוקסים הגדולים
לפעמים דברים קטנים יכולים לעשות הבדל גדול. יצא לי לבלות אחר הצהריים גשום עם בתי בג'ימבורי. האקוסטיקה לא משהו, אבל היה כיף. בסיום הבילוי הגיעה
אתמול היה אמור להיות יום מיוחד. בתחום הסלולר לפחות. קנסות המעבר בוטלו. בטח יהיה מעניין, כך לפחות חשבתי לעצמי. התלהבתי והתקשרתי לפלפון, לא החברה הסלולרית
כל היום מבטיחים לי הצלחות. אני פותח את תיבת הדואר ומיד מגיעות לי הצעות מכל מיני אנשים איך בעזרת ההדרכה שהם מוכרים, הקורס, תכנית המינויים
תערוכת היורושופ בדיסלדורף בה ביקרתי בתחילת החודש, הייתה בשבילי פינוק נחמד. דיסלדורף משעממת נקודה. מצד שני יש בה את הקהילה היפנית הגדולה בגרמניה ובאופן טבעי
שלום האם אנשים אוהבים שרות עצמי? התשובה הראשונה שקופצת לי אינסטינקטיבית היא לא. מעדיף לקבל שרות מבן אדם. מצד שני בוא נחשוב עוד פעם, בוא
שלום, את הפוסט הזה אני כותב מהדרך חזרה מסין. נסיעת עבודה מרתקת שעדיין דורשת עיבוד נוסף. קשה להעביר את שפע המידע והחוויות, עם זאת אני
גואנג ג'ו, סין ביקרתי השבוע באחד הקניונים הגדולים וגיליתי תופעה חדשה. כמעט לכל קניון פה יש את קומה מינוס אחד . ישנו את הקניון הרגיל
ליזמים ובעלי עסקים אף פעם אין זמן. זו עובדה. אם היה להם עוד זמן הם קרוב לודאי היו ממלאים אותו בעוד עבודה ועוד משימות כך
פתאום משעמם לי, יש לי שקט. לא אל תתבלבלו, זה לא שאני צריך לחפש מה לעשות עם עצמי, אבל בהשוואה לכמות האדרנלין מהשבועיים האחרונים, זה
בבית בו אני גר יש הרבה חלונות. מדי פעם נכנסת דבורה לבית. כשיש אנשים, לחלקם זה עשוי להיות די מבהיל. הדבורה מסתובבת ובגדול, מנסה לצאת