אני רוצה לחזור לבייסיק, ליסודות, להבין מה זה בדיוק עיצוב חנויות.
הרבה מאד אנשים מתבלבלים וחושבים שאם צבעתי את החנות בצבעים יפים, אם שמתי נברשת מפוארת וטיח יוקרתי אז ״עיצבתי״ את החנות.
למעשה מה שעשיתי זה עיצבתי את החלל, או עשיתי עיצוב פנים לחלל החנות.
עיצוב חנויות הוא תחום אחר לחלוטין. נכון, אנו נעזרים בידע מתחום עיצוב הפנים, אנו מבינים בשמוש בצבע, חומרי גמר, תאורה לחנויות וקומפוזיציה. מצד שני, התוצר שלנו הוא שונה לגמרי. כמו שבמזון ניתן לקחת אורז ולהכין ממנו סושי או לחלופין אוכל שונה לגמרי, למשל כרוב ממולא, כך גם בתחום שלנו, אנחנו לוקחים את הידע והמיומנות מתחום עיצוב הפנים ומשתמשים בהם אחרת לגמרי.
המטרה העיקרית של עסק קמעונאי, היא להזרים לקוחות לחנות ובתוך החנות, להעניק להם חוויה שבסופה הם גם כנראה ירכשו מוצרים שיביאו להם ערך (ערך ללקוח זה תחום רחב, אך חשוב מאד) ולגרום להם לעשות את זה בצורה נעימה ומתגמלת, שתגרום להם לחזור ולעשות זאת פעמים נוספות ( ורבות ככל האפשר…)
עיצוב הפנים לחנות במקרה הזה, אינו היעד העיקרי. העיצוב הוא כלי. כמו שעובד חייכן ונחמד או ריח טוב בחלל החנות, גורם לנו לתחושה טובה, עיצוב חנות טוב יוצר תמיכה לפעולת המכירה.
היופי בעיצוב שהוא פונה ישירות לחושים ולתת מודע שלנו. אנחנו חשים באווירה, קולטים בעיניים ומקבלים הרבה מאד מידע כל הזמן, גם במהלך הזמן שאנו מבצעים קניות. עיצוב חנות נכון וטוב, לוקח את המסר שלנו כעסק ומתרגם אותו לצבעים, חומרי גמר ותאורה. עיצוב חנות טוב מסייע לנו להעביר את המסר שלנו כעסק ללקוח דרך סנסורים, חושים נוספים.
ה״בעיה״ עם החושים שלנו היא שהם לא אוהבים זיוף. הם מאד רגישים לכל צרימה ולכן כדי ליצור עיצוב חנות טובה, חייבים לדייק מאד את המסר שלנו כעסק.
מכירים את המצב בו תפסתם איש מכירות שסותר את עצמו או לא מדייק בנתונים במהלך המכירה. מאותו רגע, הוא מאבד את האמון שלנו. זו בדיוק הסכנה בעיצוב שאינו מדויק, החושים מאתרים את הצרימה ומתרגמים זאת לתחושה לא נוחה. לקוח שאינו חש בנוח, לא משחרר את הארנק…
זו בדיוק הסיבה שבגללה כמשרד של עיצוב חנויות וסביבות מכירה, אנחנו משקיעים בשיתוף בעל העסק, הרבה מחשבה בהבנה ברורה של המסר של העסק. זהו תחום שאינו לקוח מתחום העיצוב, אלא דווקא מתחום הייעוץ העסקי, בדגש על שיווק.
אנו בוחנים את המודל העסקי, את קהלי היעד ועוד פרמטרים שיווקיים נוספים, עד ליצירת מסר שיווקי ועסקי חד ומדויק. כשהמסר חד, קצר וברור, עיצוב החנות הופך להיות קל, זורם, כמעט טכני.
הוא יוצר, יחד עם ניהול חנות מקצועי, תגובה טובה של הלקוחות והצלחה לבעל העסק.