מבצע "צוק איתן" – כמה עולה ה"מבצע" לבעלי החנויות

שלום,

לא פשוטים הם החיים במקום המטורף שלנו. הימים האחרונים הם תזכורת למציאות המורכבת שלנו כאן.

רגע אחד זהו חופש גדול, מונדיאל, חופשות קיץ וים וברגע אחד, ארוע טרגי שבאזור הנפיץ שלנו גורם לתבערה ענקית.

שלושה נערים עלו לתומם על הטרמפ הלא נכון, שלושה שבועות אח"כ, הסירנות הפכו ליום יום, משפחות ויחידים שחייהם משתנים לעד נוספים יום יום לסטטיסטיקות.

במאמץ המלחמתי הזה יש את הלוחמים שבחזית. קשה לנסות לתפוס את גודל המאמץ וההקרבה שנדרשים מהם ואת גודל החוב שאנו חייבים להם.

אני רוצה להסיט לרגע את המבט אל משתתפים אלמונים שלא מקבלים כותרות גדולות, אבל בהחלט מתמודדים ועוד צפויים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. אני מדבר על בעלי העסקים הקמעונאיים.

בעולם תחרותי עם שוליים נמוכים כבר ממילא, הם נושאים בעול לא פשוט, אל המשא היום יומי נוספה הפתעה חדשה שקשה מאד לחזות או לצפות בתכנית עבודה שנתית או רבעונית.

תוכנת RETAIL UP שבעזרתה אנו מודדים ומנתחים ביצועים של עסקים בהם אנו מטפלים, מספקת לנו הצצה מה קורה לעסקים קמעונאיים בצל של ארועים גדולים.

הנתונים שאני מציג כאן הם נתוני כניסות מצטברים של מספר עסקים קמעונאיים ממספר תחומי פעילות. לכמות הלקוחות שנכנסים לעסק יש קשר ישיר לפדיון. הפעילות הרגילה של רוב הקמעונאיים לא משאירה שוליים גדולים להישרדות, אפשר רק לנסות לדמיין מה קורה עכשיו.

חומר למחשבה למקבלי ההחלטות ולכולנו על המחיר הכולל של מלחמה שהולך ומאמיר מדי יום.

מעלה את השאלה אם כל הצדדים יבינו כמה המחיר יקר ומיותר אולי יתחולל פה שינוי?

אני עדיין מאמין שיכולה להיות פה מציאות אחרת.

בימים אלו נדרש הרבה מאד מאמץ לדמיין אותה מתממשת.

מאחל לכולנו ימים של שקט  וחזרה שקטה ובטוחה לכל אלו ששומרים עלינו.

דילוג לתוכן