ברודווי – הלבשה חסידית

ההלבשה החסידית פונה לקהל יעד ספציפי, המהווה חלק אחד משלל הפלגים המרכיבים את הפסיפס ממנו מורכב המגזר החרדי. עיצוב חנות לקהל זה הוא אתגר בפני עצמו.

עד לאחרונה, רוב החנויות המקומיות להלבשה חסידית, התאפיינו במיקומים לא בולטים. החנויות מוקמו באיזורים לא מסחריים, לעתים קרובות לא בקומת הרחוב, בעיקר מתוך מטרה לצמצם את עלויות שכר הדירה.

הסניפים התאפיינו בשטחים מצומצמים יחסית ובאווירה המזכירה סוג של מחסן.

מעבר לים, במרכזים החסידיים של לונדון וברוקלין, הוקמו רשתות של הלבשה חסידית שהציעו חוויה אחרת לחלוטין. שטחים מרווחים, חווית קניה, מגוון ומבחר. הפער בין המצב בארץ למצב בחו״ל היה בולט.

לאחרונה החלו הרשתות מחו״ל ״לעשות עלייה״ ולהקים סניפים בארץ. הגעת הרשתות מחו״ל דחפה את השוק המקומי ל״יישר קו״ עם הסטנדרטים המקובלים בחו״ל. במקרה של רשת ברודווי הוחלט להעלות את הרף של ההשקעה בעיצוב החנות גם מעבר למקובל עד לאותו שלב.

הסניף הראשון הוקם בבני ברק. בהמשך הוקמו סניפים בירושלים ובבית״ר עלית.

תכנון ועיצוב חנויות הרשת מתאפיין בשטחים גדולים, בשטחי תצוגה המשמשים גם לאחסון. בניגוד למה שנראה במבט ראשון כלבוש שחור אחיד, החנויות מתאפיינות במגוון רחב של גזרות, דגמים, בדים ומידות.
מאפייני העיצוב הייחודיים לחנות כללו:

  • פיתוח איזור מיוחד למדידה והתאמה אישית.
  • הקצאה של איזור מיוחד למלווים או המלוות. המהווים חלק משמעותי בקבלת החלטת קניה
  • יצירת חלל המעניק חוויה של שפע ומגוון, תוך התאמה לקודי ההתנהגות המקובלים במגזר.
  • התמודדות עיצובית עם מופע לקוחות המשתנה באופן קיצוני, קניית הלבשה חסידית מתאפיינת בעונות שיא, בסמוך לחגים ומועדים. החנויות תוכננו כך שמצד אחד לא ירגישו ״נטושות״ בזמנים של מופע לקוחות נמוך ומצד שני, ידעו לתת מענה מוצלח גם לזמני השיא בהם מופע הלקוחות גבוה במיוחד.

ברודווי הלבשה חסידית היא דוגמה מצוינת לכך שעיצוב חנות חכם יכול ליצור חווית קנייה מהנה ומפנקת עבור כל קהל יעד. החנות של ברודווי מציעה מגוון רחב של מוצרים, שירות לקוחות מעולה ועיצוב מודרני, ועקב כך הפכה לאחת החנויות המובילות בארץ בתחום האופנה החסידית.

מעצב אחראי: יאן קוטנקו
קבלן מבצע: קומה ומגדל
תאורה: ביונד תאורה
צילומים: יניב אסא

דילוג לתוכן