נושא האימון האישי נהיה מאד אופנתי בזמן האחרון. לפעמים נראה כאילו יש יותר מאמנים ממאומנים. יש כאלו שיטענו שלא צריך הרבה כדי להיות מאמן.
צריך ללמוד כמה משפטי מפתח כמו "ואיך אתה מרגיש עם זה?" או "ואם אתה מסתכל על זה ממקום אחר של נתינה/הגשמה/המחשה וכו'" (השימוש ב"ממקום של" חיוני במיצוב כמאמן) צריך ללמוד לעשות פרצוף מתעניין (קוראים לזה הקשבה פעילה) וכדאי שתהיה דיפלומה עם ראשי תיבות של לפחות 2-4 אותיות באנגלית. (לדוגמה "אני מאמן מוסמך של שיטת RTFM")
מצד שני, הכרתי לפני קצת יותר משנה וחצי מישהי, שמתגלה כאחת המאמנות המרתקות יותר שלי. היא לא גובה ריטיינר חודשי. מצד אחד היא מאמינה באיזון בין בית ומשפחה, מצד שני, זה לא מפריע לה לאמן בכל זמן ומקום שנראה לה מתאים, גם בשבת. קוראים לה רותם והיא בשלבי הסמכה של GZ או בקיצור "גן זאטוטים".
אם לא ציינתי עד כה, היא במקרה גם הבת הקטנה שלי, מה שלא מפריע לה לאמן אותי על בסיס קבוע.
לא מזמן יצאנו לטייל בשבת. טיילנו בטבע, אביב נפלא בחוץ. ישבנו בצל העץ, פריחה מקסימה מסביב. קילפתי תפוז והפרדתי אותו לפלחים. רותם, שמאד אוהבת פירות הגיעה מייד (בתור ילדה מספר שלוש היא מודעת לחשיבות הצורך להיות מעודכן בזמן אמיתי מול המתחרים..) לקחה פלח ביד אחת ועוד אחד ביד השנייה (ההזדמנויות כל הזמן מסביבנו, צריך לדעת לנצל ולמקסם אותן..) והסתובבה לה כשהיא אוכלת משני הפלחים עד ש…
עד ש..אחיה הגדול פתח שקית מרשרשת של חטיף. לקח לה בדיוק שתי שניות להגיע למקום והופ, בלי היסוס הושיטה יד לקבל את המגיע לה. איך עושים זאת כששתיהן תפוסות? בקלות, היא שחררה את פלח התפוז ביד ימין והושיטה אותה לעבר השקית.
עד כאן האימון היומי, אבל מהם 3 הלקחים האימוניים שקיבלתי מרותם? (קיבלתי יותר, אבל בחרתי לדון בשלושה)
- תהיה ממוקד במה שאתה רוצה
- דע בדיוק מה סדר העדיפויות שלך
- כשאתה רוצה משהו חדש, דע לוותר על הישן
בסיסי למדי, אז איך זה שלעיתים קרובות אני שואל לקוחות, בעלי עסקים מצליחים, "מי הקהל שלך?" ומקבל את התשובה "כולם" ?
ננסה לנסח שוב את הלקחים, הפעם בצורה קצת יותר מפורטת:
- מיקוד – נסה לאפיין ולדעת מי הקהל שלך, כך תוכל לתכנן עסק שיענה בצורה טובה על הצרכים של אותו קהל.
- נסח את סדר העדיפויות שלך, מה חשוב יותר ומה פחות – כך תוכל לנסח מסר ברור וחד ללקוחות שלך וליצור לעצמך, בשפה שיווקית, ייחוד ובידול ברורים.
- כשאתה רוצה משהו אחד, דע לוותר על משהו אחר. ב99% מהמקרים, דוכן פלאפל ירוק של מטר על מטר, יגיש מוצר טוב יותר ורווחי יותר, ממזנון שיודע להכין פיצה, שווארמה, סנדביצ'ים וגלידה.