לקראת השנה האזרחית החדשה קיבצתי כמה מהמיתוסים הנפוצים בהם אני נתקל ונוגעים להקמה של עסק או עיצוב חנות.
גיליתי שחלקם נפוצים אצל יזמים פוטנציאליים יותר ממה שניתן היה לחשוב. קבלו אותם
4 מיתוסים נפוצים על הקמת עסק
מיתוס מספר 1 : אם אתה רוצה לעשות כסף מהר, תקים עסק קמעונאי
מציאות: קמעונאי ותיק בוודאי מחייך. חנות או עסק קמעונאי מוצלח הוא תוצר של עבודה ארוכה, סבלנית ולא קלה.
לא במקרה נאמר באנגלית retail is detail . נדרש הרבה מאמץ להקים וליצור את הנוסחה לעסק יציב, בעל רווחיות טובה, עם לקוחות מרוצים שחוזרים וקונים.
יש להקים עשרות ״מערכות״ להבאת לקוחות, ליצירת חווית קניה טובה וייחודית שגם גורמת להוציא את הארנק, שלא לדבר על אימון וטיפוח כח אדם ויכולת לחדש, להפתיע ולהמציא, באופן עקבי וקבוע.
כדאי מאד שזה יהיה מהנה לבעל העסק, אחרת זה סיוט (עם המון פרטים) סטטיסטית, רוב בעלי החנויות לא מתעשרים, במקרה הטוב, מצליחים להתפרנס, אולי אפילו בסדר…
מיתוס מספר 2 : לוקח 3 שבועות (מקסימום) לפתוח חנות
מציאות: אפשר להשאיר את הנכס במצב שקיבלת אותו. לשים מדפים, שולחן לקופה שלט והופ, יש עסק. זה לוקח אולי פחות משבוע.
אם רוצים חוויית קניה, עסק שלקוחות יחזרו אליו, זה כבר לוקח הרבה יותר זמן.
זה מתחיל במחשבה, ברעיון, בתרגום שלו לחלל, בעיצוב וההקמה. בהמשך, לוקח חודשים לפצח את תמהיל המוצרים שמתאים לקהל והמיקום הספציפי ולבנות מוניטין, להטמיע את הערכים של העסק אצל העובדים והלקוחות.
חשוב להתחיל מוקדם, אבל זו לא הנקודה העיקרית, הרבה יותר חשוב לאן מכוונים והכי חשוב, לאן מגיעים.
מיתוס מספר 3 : אם אני אעשה בעצמי, זה יתקדם מהר יותר ויעלה פחות.
מציאות: עדיף לעבוד עם בעלי מקצוע. גם ככה יש ליזם הממוצע כל כך הרבה מה לעשות בזמן ההקמה והפתיחה של העסק: ספקים, סחורה, אריזות, כח אדם, שיווק ויחסי ציבור.
נכון שקל יותר לצעוק על בעלי המקצוע השונים ,אבל זה לא חוסך זמן או כסף. גם כאן את השגיאות בתכנון או בהקמה ייקח שנים אם בכלל, לתקן.
מיתוס מספר 4 : אני רוצה כבר לפתוח וזה המקום שמצאתי (ובמקרה הטרגי באמת – וכבר חתמתי עליו חוזה)
מציאות: בעייה, בעיה, בעיה,
לא סתם נאמר ששלושת המרכיבים החיוניים להצלחה של חנות הם מיקום, מיקום ומיקום. לבנות חנות ולהשקיע בהקמתה ובתפעול השוטף עולה כמעט אותו דבר ללא תלות במיקום.
התוצאות של חנות במקום טוב או גרוע הן כבר סיפור אחר לגמרי. המלצתי היא לא, אבל ממש לא, להתפשר על המיקום.
בא לך לבזבז זמן וכסף, עדיף לנסוע לטיול ארוך בעולם, לפחות יהיה כיף.
לא מומלץ להתפשר על מיקום לחנות.
האלמנט הטרגי בהעדר הצלחה הוא שלעולם (או לפחות עד הסניף או העסק הבא) אי אפשר לדעת אם הסיבה להעדר ההצלחה היא המיקום הפושר, תמהיל לא אטרקטיבי או ניהול בינוני.
בהצלחה לעומת זאת כבר לא צריך הסברים…
אהבת? חושב שיועיל לעוד אנשים? שתף במייל או בפייסבוק