לא מזמן בסופשבוע, הקשבתי לילדים. שמעתי את ענבר, הגדולה, מקניטה את רותם הקטנה. רותם ביקשה ממנה להפסיק, ענבר המשיכה. פתאום שמעתי את רותם מבקשת מענבר ״שקט מוחלט״… היא המשיכה והוסיפה בסמכותיות על גבול הצעקה ״אל תעני לי! זה ברור?!״
היה מאד משעשע לשמוע ילדה בת 3 מתבטאת כך.
היה גם ברור שהיא השאילה את זה מהיכן שהוא, ניסיתי להיזכר אם זה שייך לרפרטואר שלי או של אמא שלה, כנראה מהגן. היה משהו רב עוצמה בשיקוף שלה את עולם הגדולים.
אם אנחנו אוהבים את זה או לא ,זו שאלה אחרת, אבל אין ספק שזה שיקוף נאמן.
כשאני משוחח עם בעלי עסקים וחנויות, לפעמים אני שומע מהם מעין ביקורת או טענה על הלקוחות:
״אתה לא יודע איך זה אצלנו, אם יציעו להם בשקל פחות, הם יעברו למתחרה״
״אצלנו הלקוחות לא אוהבים לשלם ביוקר״ (מי כן?!)
״הם לא מבינים מה זו איכות אמיתית, תן להם זבל ב-5 שקלים פחות והם ירוצו לקנות אותו״
עלתה בי ההבנה שהלקוחות הם מראה מדוייקת לעסק שלך.
לא אוהב את פילוח הלקוחות שלך? זה הזמן להסתכל במראה ובעיצוב החנות שלך. גיליתי שהמראה ועיצוב החנות (יותר נכון העדר העיצוב…) הזמין בדיוק את הלקוחות האלו.
רוצה לקוחות אחרים? התנהגות אחרת מאותם לקוחות?
זה הזמן לשנות את התדר של השידור שלך.
הנסיון שלי מלא בדוגמאות לדיווחים של לקוחות (בעלי חנויות) שפתאום אחרי העיצוב מחדש לחנות, גילו פתאום שהלקוחות שלהם יודעים להתנהג יפה, לא מתווכחים על כל שקל וכן כן, יודעים אפילו לתת מחמאות על העסק.
בקיצור כמו שיודעת כל סבתא, מה שאתה מקבל, הוא בהתאם למה שאתה נותן.
לא אוהב את ההתנהגות של הלקוחות? כנראה שזה הזמן להסתכל במראה.