5 הטעויות הנפוצות שבעלי עסק עושים בשביל להבריח לקוחות

עיצוב שגוי של חנות

יצא לך להיכנס לחנות ולצאת עם טעם חמצמץ בלי שאתה מבין לגמרי מבין למה?

לי זה קורה כמעט כל הזמן. ריכזתי וקיבצתי 5 טעויות נפוצות, שאני נתקל בהן לעיתים קרובות בעיצוב של חנויות ובתי עסק.

מה שמפתיע בכל העניין הוא שרוב בעלי החנויות האלו לא באמת התכוונו לכך. הם באמת ובתמים נמצאים במאמץ ליצור את החנות הכי מוצלחת שהם יכולים לחשוב עליה.

לא מדובר גם בטעויות שיצאו במקרה. הקמה וטיפול בעסק דורשת השקעת של כסף ומשאבים, והפעלה של בעלי מקצוע. כל מהלך הוא בדרך כלל תוצאה של המון מחשבה. הבעייה העיקרית היא  השאלה של מה באמת חשוב.

טעות מספר 1 – "המלוקקת"

האם נכנסת לחנות והרגשת שאתה "מקלקל את הקומפוזיציה?" חנות יפה ומסודרת ביד אומן. כל פריט מונח בדיוק במקום והסטיילינג מושלם. עיצוב חנות מושלם, שבו אם אתה מזיז משהו מהמדף אתה מחרב את היופי עליו עמלו שעות.

אלו חנויות שאני מאד אוהב לראות כמעצב. לראות כיצד מושקע מאמץ, אלא שהוא לא מושקע בכיוון הנכון – ללקוח אלא בכיוון של בעל הבית או החנות.

הרעיון בתכנון חנות טובה הוא לייצר חנות שגורמת ללקוח להרגיש בנוח. הצגה נכונה של מוצרים תגרום להם להיות נחשקים. לעיצוב מושקע יש בהחלט ערך מוסף, עליו נדבר בהזדמנות אחרת, אבל בגדול הוא חייב להיות מוכוון לקוח ומוצר.

טעות מספר 2 – תאורה "חסכונית"

נכנסת לחנות אבל אתה מתקשה לראות את המוצרים? האווירה עגמומית משהו? כל מה שאתה רואה זה את הבלטות אבל לא את הסחורה? זוהי טעות נפוצה ביותר.

למה להשקיע 10,000 ₪ בתאורה מקצועית לחנויות, כשהחשמלאי סוגר לך הכל (קומפלט) ב1,500? מה בסך הכל עושה התאורה? מראה את הסחורה? לא ממש חשוב, העיקר שהלקוחות לא יתקלו במדפים…

המהדרים מוסיפים את הכותרת תאורה "ירוקה" והם לא ממש טועים, בפלואורסנט כולם נראים בירוק..

טעות מספר 3 – החנות ה"פטפטנית"

לפעמים נופל עליך פטפטן מושלם. אם אתה לא עובד סוציאלי, גם אם הוא במקרה יגיד כבר דברי טעם לך כבר לא יהיה כח לשים לב…

יש חנויות כאלו, הבלגן, העומס וחוסר הסדר פשוט מעייפים, כך שגם אם יש שם משהו בכלל לא רע, אתה כבר כל כך מותש שלא ממש תקנה אותו.

יש חנויות שבהם העומס יוצר שפע ומגוון, אבל גם עומס צריך לדעת לנהל.

טעות מספר 4 – החנות ה"חקיינית"

אני נפגש לעיתים עם בעלי עסקים ושואל אותם למה הם סידרו משהו בחנות דווקא ככה. לעיתים התשובה היא "כי ככה ראיתי שעושים במגה/אופיס/רשת אחרת אם הגדולים עושים ככה, זוהי כנראה הדרך הנכונה"

טעות בסיסית לעסק הקטן. כמו שאתה לא יוצא בקמפיין פרסומי בערוץ 2, למרות שסלקום עושה את זה. אין שום סיבה שלא תהיה שונה ומבודל כראוי בסביבת המכירה שלך כדי להדגיש את מה שהחנות שלך באמת טובה בו.

טעות מספר 5 – השלט ה"חסכוני"

למה להוציא 5,000 ₪ על שילוט, שלא לדבר על אגרת השילוט השנתית. יש כאן חברה גדולה שמוכנה לקחת עליי חסות (ולהפוך בדרך את העסק הפרטי שלי לנדלן פרסומי שלה) אם אתה לא הולך כל היום עם אוברול של מי עדן (גם אם תקבל אותו בחינם) למה למכור את עצמך בזול?

אם אתה שווארמה או פיצוצייה אז מילא (למרות ששים לב – המובילים בענף משקיעים בשלט).

שלט בחזית הוא הכותרת של המשפט הראשון שאתה "אומר" ללקוח. זה לא בדיוק הזמן לחסוך. חלון "מאובק" ושלט "חסכוני" יכניסו אליך בדיוק את הלקוחות שבלשון יפה נקרא להם "ממוקדי מחיר" עם נכונות נמוכה לשלם (אפשר גם להגיד חסכנים או קמצנים..) וירחיקו ממך לקוחות שמחפשים איכות ומוכנים לשלם עליה.

אלו 5 הטעויות שאני קיבצתי,

שתף גם אתה בעוד טיפוסים של חנויות אתה מכיר?

דילוג לתוכן